EVDE KONAKLAYAN TURİST SAYISI ARTTI AMA TURİZMCİLER BUNU OLAĞAN KARŞILIYOR
2023 yılının ilk yarısında yabancı ziyaretçiler tarafından gerçekleştirilen gecelemeler artış gösterirken bu artışın büyük çoğunluğunun evlerde gerçekleştirildiği öğrenildi. Turizm sivil toplum örgütleri ise; konuyla turizmin ilintilendirilmesini istemiyor.
Tarih: 18-08-2023 11:45
2023 yılının ilk yarısında yabancı ziyaretçiler tarafından gerçekleştirilen gecelemeler artış gösterirken bu artışın büyük çoğunluğunun evlerde gerçekleştirildiği öğrenildi. Turizm sivil toplum örgütleri ise; konuyla turizmin ilintilendirilmesini istemiyor.
Turizm sektörünün en yoğun tartışma başlığı haline gelen günübirlik evlerin gecelemeden aldığı pay artıyor. Konaklama sektörünün kontrol alınmasını istediği günübirlik evlerde yapılan geceleme sayısındaki artış Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine de yansıdı.
TÜİK tarafından yapılan araştırmaya göre, 2023’ün ilk yarısında yurt dışından Türkiye’ye gelen ziyaretçiler toplamda 217 milyon geceleme yaptı.
Bu dönemde yapılan gecelemelerin yüzde 60,2’si evlerde yapılırken yüzde 35,6’sı konaklama tesislerinde gerçekleştirildi.
Turizm Databank’ın aktardığına göre 2023’ün ilk yarısında, gecelemeler 2019 yılına göre 32 milyon arttı. Evlerin payı 2019’a göre yüzde 10 artarken tesislerin payı ise yüzde 5 azaldı.
Bu dönemde sağlanan geceleme artışının neredeyse tamamı şahsi, günlük kiralık ya da tanıdık evlerinde kaydedildi. Evlerde yapılan geceleme 38,5 milyona yükselirken evlerin ve tesislerin dışındaki geceleme ise 6,6 milyon azaldı.
Öte yandan, turizm sivil toplum örgütlerinden de konu ile ilgili beyanatlar da ardı ardına gelirken; AKTOB, TUROB ve TUP’un gelişmelere yaklaşımı şaşırttı.
İlk şaşırtıcı tepki Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu’ndan geldi.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu: Turist bağımsız, istediği her yerde konaklama özgürlüğüne sahip…
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kavaloğlu amaçlarının günübirlik evlerin yasaklanması değil kontrol altına alınması olduğunu söyledi.
Kısa adı AKTOB olan; Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin aylık toplantısında konuşan Kaan Kavaloğlu günübirlik evlerle ilgili değerlendirme yaptı.
Antalya’da sadece Rusya ve Ukrayna vatandaşlarının değil 80’den fazla ülke insanının gayrimenkul aldığını hatırlatan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kavaloğlu “Burada bir katma değer olarak görebiliriz bunları. Fakat bunların kontrol altında kullanılarak otel gibi kiraya verildiği, günübirlik kiraya verildiği, aylık, üç aylık kiralara verildiği gündemde. Devlet adına bu konuyla ilgili bir denetim yapılmasını istiyoruz. Bunların hepsini kontrol altına alınabilmiş, vergilendirilmiş olması lazım. Çünkü böyle de bir turizm şekli var. Bizim gelen her turistin otellerde konaklaması gibi bir iddiamız yok. Turist bağımsız, istediği her yerde konaklayabilir. Ama bunun bir denetim içerisinde olmasını arzu ediyoruz. Bu denetimin de bu yılsonuna kadar kanun ile birlikte çıkacağını düşünüyoruz” yorumunu yaptı.
Kısa adı TUROB olan, Türkiye Otelciler Birliği’nden de adının açıklanmasını istemeyen üst düzey bir yetkili; konunun turizme mâl edilmesinin; otel doluluk oranlarıyla ilintilendirme boyutuna kadar gidebileceğini kaydedeek; ‘Bu nedenle, konuyu turizme zarar vermeyecek bir bakış açısı ile değerlendirmek; turizm açısından daha hayırlı olacaktır’ yorumunu yaptı.
Turizmciler Platformu(TUP) da, ev konaklamalarının; turizmin konusu gibi gösterilmemeis konusunda; AKTOB ve TUROB ile aynı görüşte. TUP’a göre de, konu turizmi hiç ilgilendirmemeli ve işletmeler; kendi işine bakmalı…
BALKAN TURİZM HABER AJANSI
Kaynak: BALKAN TURİZM HABER AJANSI
Editör: BALKAN TURİZM HABER AJANSI
Bu haber 408 defa okunmuştur.
Etiketler :
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER TURİZM Haberleri