POR UNA CABEZA, BİR AT BAŞI ve CARLOS GARDEL FARKIYLA, TANGO GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN
ÇİĞDEM YORGANCIOĞLU 11 ARALIK 2024
MIM CHI 360 GÜZERGAHINDAN TANGO YOLCULUĞUMA VE CARLOS GARDEL KEŞFİNE GİDEN PATİKA
Evvel zaman içinde 50 lerin sonu ,1960 lar ve onu izleyen yıllarda Rumba ,çaçaça,çarliston başta olmak üzere tango dışında bir çift olarak İstanbul gecelerinde ,katıldıkları resepsiyon ve davetlerde sosyal dans seviyesinde pek çok dansı yapan, seyahat ve dans tutkunu , kökleri Yunanistan'da olan Cumhuriyet Türkiye'sinin kuruluşuna doğan bir aileden geldim. Ben Çiğdem .Nam-I diğer Eftalya . Uzun yıllar annemin çivi topuklu hiç eskimeyen yıpranmayan dans pabuçlarını sakladım. Yaşadığım evime ziyaretime gelen misafirler kapıdan ilk girdiklerinde o ayakkabıları görürdü antrede çivilerinden sıra sıra dizilmiş. Belki nikah sırasında olmuştur bilmem ama anneme sormuştum ve öğrenmiştim ki babam hiç bir dans sırasında annemin ayağına basmamış.
Çocuklukta baleden başlamak üzere üniversite modern dans ve etnik danslara kadar MIM CHI 360 Drama Dans Tiyatrosunu da oluşturduktan sonra dünyanın beş kıtasında çeyrek asırı aşkın zamanda kabile etnik çağdaş modern dansları atölyeleri ve MIM CHI 360 gösterileri yaptım. Halen de sürdürüyorum. Prof.Dr. Jak Deleon önemli bir iz bıraktı hayatımda Boğaziçi Üniversitesi yıllarımda .Arjantin günlerimdeki kısa ama o zamanlarda tangoya dair o zaman bende iz bırakmayan deneyimimi saymıyorum. Ancak yılların ardından ,ellisinden sonra hayatıma hızla giren tango dansının beni taşıdığı ve beni kendime yaklaştırdığı sözlerin tarifi , belki de henüz yapılamadı . Hani ozan Nazım Hikmet der ya " "En güzel deniz henüz gidilmemiş olanıdır. En güzel çocuk henüz büyümedi. En güzel günlerimiz henüz yaşamadıklarımız. Ve sana söylemek istediğim en güzel söz henüz söylememiş olduğumdur" diye. işte benim durumum da öyle Çünkü neyi söylesem söylemediklerim dışında kalıyordu ve kendime dair içimdeki kısrak, tay ,aygır ,yılkı , Clydesdale ,mustang dahil olmak üzere bütün atlarla ilgili ruhum tangoda pekişmişti ve kendine sürekli alan açıyordu. .
https://www.haberturk.com/
https://dorukturk.com/hicran-
https://haberton.com/serdar-
https://politikaakademisi.org/
https://haberton.com/cigdem-
Pekin Üniverstesininde aralarında bulunduğu davetle Türkiye'yi temsilen gittiğim Çin Guangzhou da tangoyu dünya barışı ile ilgili bağdaştıran akademik ve sanatsal bir konuşmayı yaparken dağda keman çaldırmak ve sonrası etnik çağdaş dans gösterilerimin Çinli sanatçılarla performe etmek ve bu sırada Çin TV larında gösterilerin naklen yayınlanması hayatımın hafızamda en tatlı hatıraları arasına kaydedildi. TTP yani Tango Terapi Platformu (Lütfü Kırdar İstanbul Kongre Merkezi'nde tangoya dair yapmış olduğum küratörlüğünü üstlendiğim 4 günlük uluslararası fuar etkinliği ve tango okullarının katılımı ) ve Cigdem Yorgancioglu Chi Ci Talks " Ci Tango Talks "kategorisi tango özelinde akademisyen ve duayenlerle söyleşilerinin (eski ve yeni nesil tango üstatlarına, Arjantin tango dans hakemlerinden, antrenörlerine, ilk uluslararası Arjantin tango festival organizatörlerinden milli sporculara, mankenlerden, koreograflardan piyano keman, gitar icracı ve sanatçılarına, Tango DJ’lerinden tangonun Türkiye'deki eski tüfeklerine, sahne ve soprano ses sanatçılarından uluslararası tenor, opera sanatçılarına, Dünya gezginlerinden tango kıyafeti kreasyonları yaratıcılarına.) temelleri de orada atılmış oldu . Tangoya dair yazıp Guangdong da yorumladığım İngilizce tango şiirim Çinceye çevrildi 2018 'de Çin şiir dünyasında katalogda yayınlandı hepsi güzel oldu ama tango dansının özgün ve biricik yapısında hiç bir zaman "tamam oldu " şimdi oluyor duygusunu yaşayamadığınız bir kudreti vardı bu dansın. Kişinin kendisinin hakkında bildiklerine yeni bir bakış ve boyut getirmesi açısından . Ve elbette bunda tango dansının büyüsü kadar müziğin de en az dans kadar önemli olduğu muhakkaktı . Arjantin'de 2011 senesinde Buenos Aires'de tangonun T sini dahi bilmezken La Viruta'daki dansımızın ötesi idi Tango. Atlara olan amatör ve ısrarlı tutkumla Tango arasındaki bilişsel ,davranışsal ve fiziksel bağlantısallık keşif yolculuğum da başlamıştı .
2019 da yayınladığım rapor ve makelemden bir bölüm paylaşayım sizlerle KENDİ KİŞİSEL WEBSİTEMİN sayfasındaki versiyonundan.
Carlos Gardel atlara, bilhassa da yarış atlarına pek düşkündü. Tabii ki, kadınları idare etmek konusunda midillileri yönetmekten daha fazla ansı oldu ("Bir kafa için” AT BAŞI için …“Por una cabeza…(1935) ") ve bu yavaş tangonun ilk mısrasını aldım yazımın başlığına Carlos Gardel’in anısına.-"Bir kafa ile kaybetmek" bir at yarışı terimidir. Eserin sozleri, yarış pistinde kaybetmeyi kadınlarla kaybetmekle karşılaştırarak bir erkeğin hayatını betimlemektedir. "1935 yılında Carlos Gardel ve Alfredo Le Pera tarafından yazılmıştır, Al Pacino'nun Scent f Woman -Kadın Kokusu filmindeki tango sahnesinde , Schindler'in Listesi filminde veya Arnold Schwarzenegger'in oynadığı True Lies -Gerçek Yalanlarında veyahut Frida filminde Gardel radyoda şarkı söylerken duymuşsunuzdur o tangoyu .-Çiğdem Yorgancıoğlu -ATLARLA 330° VE TANGO İLE 360 ° KİŞİSEL GELİŞİM,İLETİSİM VE FARKINDALIK Cigdem Yorgancioglu Por una cabeza, de un noble potrillo ATLARLA 330° VE TANGO İLE 360 ° KİŞİSEL GELİŞİM,İLETİŞİM VE FARKINDALIK- Por una cabeza, de un noble potrillo BÖLÜM CIGDEM YORGANCİOGLU 06 Şubat 2019
htttp://cigdemyorgancioglu.
Carlos Gardel'in müzkleri kadar yaşamını ve atların öyküsünü de böylece keşfediyordum .cı tango talks ismini seçerken hem tangoya çağrışım yapan bir Chi Ci Talks olmasının yanısıra özellikle atlara ilişkin “CIDAGO” olduğunun da benim icin bir hikayesi vardır elbet . Bunu sonraya saklayalım Atlardan bir an önce sözü Gardel’e getirmem gerekiyor. Geçmişe dair anlatımlarımda kimi zaman mişli geçmiş zaman kimi zaman di li geçmiş zamanlar olsun. Akışta herbiri kendi yerini ve zamanını bulsun .Tıpkı tango dansı gibi.
TANGOYA DAİR BİRKAÇ SÖZ
Yıllar içinde evrimleşerek Afrika, Avrupa ve yerli kültürlerin unsurlarını harmanlayarak, şu anda dünyanın dört bir yanındaki dansçılar ve izleyiciler tarafından sevilen kendine özgü bir stil yaratan Arjantin tangosu dansı, kökeni Arjantin'in Buenos Aires kentindeki işçi sınıfı mahallelerine dayanan büyüleyici ve etkileyici bir dans biçimidir..Tarihsel olarak, Arjantin ve Uruguay arasındaki doğal sınır olan Río de la Plata boyunca ortaya çıkan bir partner dansı olan Arjantin tangosu dansı 1880-1890 gibi 19 yüzyılın sonlarında ortaya çıkmış ve kökeni Buenos Aires'teki göçmen topluluklarına dayanmaktadır. Bu ülkelerin yoksul liman bölgelerinde Arjantin Milongası, İspanyol-Küba Habanera ve Uruguay Candombe kutlamalarının bir kombinasyonundan doğmuştur. Buenos Aires sınırlarının ötesine yayılması uzun sürmemiş. Bu arada ;o dönemin politik atmosfer ve durum vaziyetini anlatmak için kısaca şöyle diyelim ve diyeceklerimizin içinde Gardel olsun . Tarihçi Luis Feldman "Savaş kaçağı olduğu için Charles Romuald Gardes adıyla Fransa'ya dönemediği için, 11 Aralık 1887'de Uruguay'ın Tacuarembo kentinde doğan Carlos Gardel adına bir pasaport yaptı."diyordu . Siyaset yaşamımızın her alanında olduğu gibi tangoya da etki etmişti tabi.
Başlangıçta alt sınıf bir dans olsa ya da görülse de, Arjantin'deki seçkinler arasında popülerlik kazanmış ve sonunda 20. yüzyılın başlarında Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ne yayılmıştır. Tangonun Avrupa kıtasına girişi İspanya gibi düşünülebilir ama tangoya tutku ilk Paris'te filizlendi ardından hızla Londra ve Berlin geldi.1913'te tango Amerika'ya ulaştı ve ilk Amerikalı hayranlarını New York'ta buldu. Ancak "tango" ifadesi ABD'de 1911 yılı gibi erken bir tarihte kullanılmaya başlanmıştı. Sonrası 1.Dünya savaşı yılları malum. Amerikalılar başlangıçta dansı hızlandırıp çok daha hızlı bir tempoda ilerlerken, kısa süre sonra dans yavaşlatıldı ve Arjantin stiline daha uygun hale getirildi. 1929'da başlayan meşhur Ekonomik Buhran sırasında tango Arjantin'de ilk darbesini yedi sonra Juan Perón'un yeni kurulan hükümeti iktidara geldiğinde tangonun vaziyeti daha iyiye doğru döndü. Perón, tangoyu ulusal gurur meselesi olarak gördü, kaderini canlandırdı ve dansın ülke genelinde daha yaygın hale gelmesine yardımcı oldu. Ne yazık ki, bu tangonun yeni ve yeniden bulduğu ilgi uzun süremedi. 1950'lerde Arjantin askeri diktatörlüğünün halka açık toplantıları yasaklamasıyla bir darbesini daha almış oldu tango .Erkek dansçılar geleneksel olarak üç yıla kadar milongalara veya tango müziğinin çalındığı halka açık danslara katılarak eğitim alırlardı. Ancak halka açık toplantılar yasaklanınca, milonguero olmak isteyenlerin gidecek hiçbir yeri ve pratik yapma yolu yoktu. Tango bir kez daha tepetaklak düşüşe geçti.1980'lerde Tango Argentino gösterisinin açılışıyla Paris'te bir kez daha yer edinene kadar Arjantin'deki daha küçük mekanlarda on yıllarca yaşamaya devam etti. Kısa bir süre sonra Broadway müzikali Forever Tango ve Avrupa'nın Tango Pasion'ı geldi ve tangoyu uluslararası beğeniye geri döndürdü.Çeşitli inişler ve çıkışlar olsa da tango dansı bundan sonraki en büyük darbesini de Covid 19 pandemisinde yedi. Tabi bir sosyal dansçı olarak ben de nasibimi bilhassa ilk aylarda hani "yoksunluk krizi "derler ya neredeyse ona yakın bir hissiyatla almıştım.
MÜZİĞİN TARİHİ DANSIN TARİHİNDEN DE ESKİ
Kuşkusuz Arjantin tango dansının büyüsünün önemli ve olmazsa olmaz bileşeni müziğinin de ayrı bir hikayesi var.Ve biliyoruz ki onun tarihi dansın tarihinden de eski ,On dokuzuncuyüzyılın ortalarında, Arjantin ve Uruguay'daki Avrupalı göçmenler, Avrupasalon müziği ve minuet gibi dans geleneklerini Batı yarım küredekarşılaştıkları Afrika ritimleriyle birleştiren müzikle deneyler yapmayabaşladılar. Tango müziği Küba ve İspanya gibi ülkelerde de yaygınlaştı, ancakbu yeni müzik türünü özellikle teşvik edenler Arjantin'in başkenti Buenos Airesve Uruguay'ın başkenti Montevideo'ydu. Rosendo Mendizábal, kayda değer ilktango müzisyeni olarak kabul edilir. İlk tango orkestra şeflerinden biri olanVicente Greco, piyano, kontrbas, iki keman ve iki bandoneondan oluşan tangoaltılı topluluğunu tanıttı. Ancak, tango söylemeyi TeatroEmpire Buenos Aires'’ 1917'de "Mi Noche Triste" Hüzünlü Gecem şarkısıylapopüler hale getiren, tango müziğinin en büyük yıldızı olan ve tangonun altınçağını başlatan şarkıcı ise Carlos Gardel'di. O tangonun bir yıldızı idi. Bualtın çağ, Carlos Gardel'in zamansız ölümüyle başladı; müzikologlar tangonunaltın çağını 1935'ten 1952'ye kadar olan yıllar olarak tanımlar. Erken dönemtango daha ziyade müzisyen çevreleri ve yeraltı mekanlarıyla sınırlıyken,1930'lar tangonun popüler bir müzik biçimi haline gelmesine katkıda bulundu İkinci Dünya Savaşı boyunca böyle sürdü.. Bu dönemde Amerika BirleşikDevletleri'ndeki önemli orkestra şefleri tangoya dikkat çekmeye ve hatta kendirepertuarlarına tango şarkıları dahil etmeye başladılar.Altın çağsırasında Juan d'Arienzo ve Rodolfo Biagi gibi bazı orkestra şefleriGardel gibi müzisyenlerin oluşturduğu stili sürdürmeye çalıştı.
Orkestralara dair de bir kaç satırlık kelam etmek gerekirse ,çeşitli tarifleri derleyip filtreleyerek , hem bölgesel halk müziğinden hem de Avrupa klasik dans müziğinden etkilenen, Arjantin ve Uruguay'da ortaya çıkan bir müzik tarzı kolayca dans edilebilen 4/4 ve 2/4 ölçülerinde bestelenmiş. Tango müziği enstrümantal olabilir veya bir vokalist içerebilir.Tango seksteti, piyano, kontrbas, iki keman ve iki bandoneón çalan (bandoneon, akordeonun yakın bir akrabasıdır) küçük bir topluluktur. Tango orkestrası veya İspanyolcada orquesta típica, gitar ve davul gibi ek enstrümanların yanı sıra vokalistler ve tango dansçıları içeren daha büyük bir tango topluluğudur.
Arjantin tango dansının ve müziğinin tarihindeki kilit figürlerden biri, sıklıkla "Tangonun Babası" olarak anılan şarkıcı, besteci ve aktör Carlos Gardel'dir. Bugün kendisini andığımız Gardel'in müziği ve filmleri, tangonun hem Arjantin'de hem de uluslararası alanda popülerleşmesinde önemli bir rol oynamış ve dansın ana akıma girmesine katkısı büyük.Bugün onun için yazıyorum.Dünya Tango Günümüz için.
CARLOS GARDEL -Charles Romuald Gardes
Carlos Gardel, 11 Aralık 1890'da Fransa'nın Toulouse kentinde evlilik dışı bir ilişki sonucu doğdu. Daha sonra Arjantin kültürünün bir sembolü haline geleceği Buenos Aires, Arjantin'e mini minnacıkken yani iki yaşında annesi Berta Gardes ile birlikte göç suretiyle taşındı. Lisenin ikinci sınıfta okulu terkinde daha Birinci Dünya Savaşı başlamamıştı 1906 senesiydi an Gardel, kendisine "El Zorzal Criollo" ismini takan Jose Betinotti'nin teşvikleri sayesinde Abasto bölgesindeki restoranlarda ve politik merkezlerde şarkı söylemeye başlamış.Nisan yağmuru kadar kısacık ömründe başarılarla dolu hikayelerin yazıcısı Gardel'in müzik kariyeri, tango şarkıları söylemeye ve kaydetmeye başladığı 1910'ların başında başladı. Yumuşak sesi ve karizmatik sahne varlığı onu kısa sürede Arjantin'de ve ötesinde sevilen bir figür haline getirdi.Gardel'in şöhrete yükselişi, tango müziğinin ve dansının Arjantin'de ve dünya çapında son derece popüler hale geldiği 20. yüzyılın başlarındaki Tango'nun Altın Çağı ile aynı zamana denk geldi. Gardel'in özgün tarzı ve müziğinde tangonun özünü yakalama yeteneği, türün popülerliğinin yeni zirvelerine ulaşmasına yardımcı oldu.
Carlos Gardel ile ilişkilendirilen kilit figürlerden biri, şarkı sözü yazarı ortağı Alfredo Le Pera'ydı. Le Pera, "El día que me quieras" ve "Mi Buenos Aires querido" dahil olmak üzere en ünlü şarkılarının çoğunu yaratmak için Gardel ile yakın bir şekilde çalışan bir Arjantinli şair ve söz yazarıydı. Le Pera'nın şiirsel sözleri, Gardel'in duygulu sesi ve tutkulu sunumuyla birleşerek bugün bile izleyiciler tarafından sevilen zamansız klasikler yarattı. Arjantin'e özgü deyimler ve Lunfardo içeren Gardel’in dili Avrupa’da anlaşılamaz endişesi olmasa birlikte çalışırlar mıydı bilmiyorum ama muhtemelen kader onları her şekilde bir araya getirirdi.
Gardel, müzikal mirasının yanı sıra 1930'larda birçok filmde rol alan başarılı bir sinema oyuncusuydu. "Cuesta abajo" ve "El día que me quieras" gibi filmleri, tango müziğini ve dansını beyazperdede popülerleştirmeye yardımcı oldu ve uluslararası bir süperstar olarak statüsünü daha da sağlamlaştırdı.Kadın Kokusu film müziğinin (Por UnaCabeza) ise yazımın başlığına ilham verdi .Bu filmi bilmeyen kaldı mı ? Sadece Türkiye'de bu film sonrasında tangoya adım atanlar oldu desem bu gerçeğe aykırı olmaz .Ci Tango Talks söyleşilerimde bunu Türkiye'nin Altın Tüfeklerinden,duayenlerden bizzat dinledim. Scent of a Woman, Martin Brest'in yönettiği 1992 yapımı bir Amerikan drama filmidir. Başrollerini Al Pacino ve Chris O'Donnell'in paylaştığı film,görme engelli emekli bir ordu subayının bakıcılığını yapan genç bir adamın hikayesini anlatıyor. Film eleştirmenlerden büyük beğeni topladı ve Pacino'ya, Yarbay Frank Slade'in karizmatik ve karmaşık karakterini canlandırmasıyla En İyi Erkek Oyuncu dalında Akademi Ödülü kazandırdı.Filmdeki dans ve bu ikonik şarkı ve Carlos Gardel ruhu unutulmaz ,unutulamaz.
Muazzam popülaritesine ve başarısına rağmen, hayata vedası çok üzücü ve elem verici oldu. Carlos Gardel'in hayatı 24 Haziran 1935'te Kolombiya'nın Medellín kentinde geçirdiği bir uçak kazasında trajik bir şekilde sona erdi. 44 yaşında ani ölümü dünyayı şok etti ve tango dünyasında olduğu gibi müzik endüstrisinde de asla tam olarak doldurulamayan bir boşluk bıraktı. Gardel'in ölümünü çevreleyen koşullar ,kazanın kök nedeni nedensellik ilişkisi yıllar boyunca çok fazla spekülasyon ve tartışmanın konusu oldu. Bazı teoriler uçak kazasının pilot pilotaj hatası veya mekanik arızadan kaynaklandığını öne sürerken, diğerleri ise olayda bir hilenin söz konusu olabileceğine inanıyor. Nedeni ne olursa olsun, Gardel'in ölümü tango müziğinde bir dönemin sonunu işaret etti ve hayranları sevilen bir ikonun kaybının yasını tuttu. Ölümü öncesi son şarkısı Adios Muchachos'un uğursuzluk getireceğine inançla milongalarda çalınmaması ve kimsenin bu müzkle dans etmemesi bir tesadüf değildi. Eserleri ve akımı yaşatılacak olsa da GArdel'in ölümü sanki bir devri battığı bir yer gibiydi . Ama ne tangonun ne devirlerin ne de Gardel 'in batacağı yoktu elbet!
Günümüzde Gardel'in müzik yorumları dünya çapında icra edilmeye devam ediyor ve yeni nesil müzisyen ve dansçılara tangonun zengin tarihini benimsemeleri için ilham veriyor. Carlos Gardel'in yaşamının ve ölümünün etkisi, tango dünyasında ve Arjantin kültürü üzerindeki kalıcı etkisinde daima görülecek.
Toparlarsak Carlos Gardel'in hayatı ve ölümü tango ve Arjantin kültürü üzerinde derin bir etki yarattı. Müziği dünya çapındaki dinleyicilere ilham vermeye devam ediyor ve mirası, çalışmalarından etkilenen sayısız müzisyen ve dansçı aracılığıyla yaşamaya devam ediyor. Zamansız ölümü trajik bir kayıp olsa da, Gardel'in müzik dünyasına katkıları gelecek nesiller tarafından hatırlanacak.Ruhu şad olsun ,toprağı bol olsun, ışıklarda uyusun ve biz kocaman evrensel Tango Camiası ailesi , Dünya Tango Günümüz kutlu olsun.Ve hayatımızda tango dansı ve müziği hep olsun.
H.Çiğdem Yorgancıoğlu
Tango Terapi Platformu kurucusu -CI TANGO Talks Yapımcı AnchorWoman –Sosyal Tango Dansçısı
http://www.cigdemyorgancioglu.
Çiğdem Yorgancıoğlu Drama, Dans ve Teatral Dans Kariyerinden 5 Kıtada Bazı Örnekler ve Yurtdışı Türkiye Temsili:
Bale – Şişli Terakki Lisesi İlkokul – Short Term Activities – Kısa dönem okul faaliyetleri
Folklor Şişli Terakki Lisesi – İlkokul – Short Term Activities Kısa dönem okul faaliyetleri
Okul Korosu ve solo performans ve tiyatro rolü Şişli Terakki Lisesi – İlkokul Mezuniyet tören gösterisi
Modern Dance Bosphorus University Boğaziçi Üniversitesi – Teacher/Öğretmen: Zeynep Günsur
1985 – Boğaziçi Üniversitesi Theater Club – BÜO Boğaziçi Oyuncuları – Tiyatro ilk başlangıç
1994 United Kingdom Porto Bello MIM CHI 360 – Solo & Contact Improvisation Dance
1998 Budapest Vaci Utca MIM CHI 360 Street Dances – Kurt Cobain Breezes
Czech Republic 2005 Mim Chi Street Dance Football Style – Kafka Metamorfoz Dance – “Krizalit Kristalin”
1997 New York Central Park MIM CHI 360 Sirtaki Style Mim Chi Dansı Coloured Pants
Maori Tribes 2003 New Zealand Rotorua – MIM CHI 360 Haka Dance Mim Chi Fusion – “Haka Shaka”
Masai Mara Tribes – Kikuyu Tribes Dance 2008; Kenya (Last Session: Hakuna Matata Mim Chi 360) MIM CHI 360 Kabile Dansları
2000 Holland Dam Square MIM CHI 360 Street Dance
2002 Madrid Plaza Mayor – MIM CHI 360 Silence
2004 Athens Sirtaki MIM CHI 360 Style Fusion – Greek Mythology PROMETHEUS BAKUS AND FIRE
2005 August, MIM CHI 360 Opera Style Mim Chi Drama Dance Theatre Wien Austria
2005 Antakya – Zaman Güneşi – MIM CHI 360 Teatral Poetika sponsored Akşam Gazetesi SkyTurkTV
2005-2006 Cezayir Restoran-Cafe 8 Fransız Sokağı – MIM CHI 360 Teatral
2007 September New York Les Paul Concert – After Party Mim Chi 360 Physical Shape Style to Olivia Newton John (meeting with Les Paul and Olivia Newton John)
2009 India Bombay – Indian Kathak Dance Style MIM CHI 360
2008 – Bahamas Caribbean Salsabely Style Mermaid Dance – Junkanoo Practices with MIM CHI 360
2008 Art Theatre Dance Performance leader for activities for kids in TEKMAN ERZURUM by TURKCELL
Dubai January 2006 UAE Mim Chi 360 Indian Dance Style
Qatar October 2009 Doha After Performance Indian Style Mim Chi 360 – Turkish Belly Fusion – broadcasted on Al Jazeera TV, Hindi Jai Channel, Qatar Tribunes
İznik Folklor Festivali Juri Üyesi – 2. İznik Uluslararası Folklor Festivali
2018 April, Tokyo Japan MIM CHI 360 Sakura Dance – Kendo Style – Kabuki Style
2018 December, China Guangzhou MIM CHI 360 War Dances – broadcasted live on TV – Çin TV’lerinde naklen ve banttan yayınlandı
Mim Chi 360 Tangoda Yemeni Ministry Of Internal Affairs – Tasev – Gaziantep Yemenisi Yaşatma Derneği
Tango Terapi Platformu: Founder – Kurucu 2020
Ci Tango Talks: Originator – Anchorwoman
Tango Event Organizer: Fair Tango Event Curator ICC Lütfi Kırdar Istanbul March 2020 (4 days) / Tango Etkinlik Organizatörü
Lions Club Guest – Tango Social Dance Performance with one of social dance partner 2023
Historical Husrev Kethuda Hamam Mim Chi 360 Victory Dances – Opening Cocktail Dance 2023 Sept.
Büyükada Adalar Kültür Derneği 2023 Sept – MIM CHI 360 Authentic Improvisation Otantik Doğaçlama Solo Contact Enigma Dance
Next Pera Teatral Doğaçlama Kabile Danslarına Giriş
Lions Club Guest – Tango Social Dance Performance with one of social dance partner 2023
Mim Chi 360 – Salon Dansları Paso Doble – Kanto Hybrit – Çiğdem Yorgancıoğlu Seval Uğur Mutlu 2024 March
MIM CHI 360 Bahariye Ortaokulu 19 Mayıs 2024 6+1 haftalık yoğunlaştırılmış programla 5. sınıf öğrencileri drama dans etkinliğine atölyelerine ve 19 Mayıs gösterisine hazırlama ve sahne gösterisi
MIM CHI 360 Kabile Dansından Tangoya – Performance Workshop Cadde 24 CRM Institute Sloth Caffe June 2024 / Haziran 2024
MIM CHI 360 Next Pera Art Gallery Art exhibition closing performance dance and workshop Jul 2024 / Temmuz 2024
MIM CHI 360 Maltepe Belediyesi – T.C. Maltepe Municipality Temmuz Jul 2024 Harmanfolk XXIV INTERNATıONAL ISTANBUL CULTURE FOLK DANCE-MUSİC FESTİVAL – MALTEPE 01
gaziantep escort,alanya escort,gaziantep escort
tesettürlü escort ,fatih escort ,türbanlı escort ,travesti escort ,taksim escort ,beylikdüzü escort ,çapa escort
beylikdüzü escort ,istanbul escort ,beylikdüzü escort ,ataköy escort ,esenyurt escort ,avcılar escort ,bakırköy escort ,esenyurt escort ,esenyurt escort ,avcılar escort ,beylikdüzü escort